Педагоги ЗДО Пристоличної громади підвищили кваліфікацію з організації інклюзивного навчання
У Пристоличному ЦПРПП відбувся 30-годинний цикл науково-практичних семінарів з підвищення кваліфікації "Особливості організації освітнього процесу для дошкільників у інклюзивних групах ЗДО". Цей семінар проводився у трьох модулях.
Директор інклюзивно-ресурсного центру Пристоличної сільської ради Інна Вікторівна Дідик ознайомила педагогів з основною нормативно-правовою базою для організації інклюзивного навчання в ЗДО, з видами рівнів підтримки та роботою з документацією, розповідала про команду психолого-педагогічного супроводу. Значну увагу приділили розробці індивідуальної програми розвитку дитини з ООП.
Психолог КУ «Пристоличний ЦПРПП» Наталія Вергуненко розповіла про особливості психофізичного розвитку дітей з ООП. Спікером були розглянуті основні аспекти розвитку дітей з порушенням інтелекту, з відхиленнями в пізнавальному розвитку (ЗПР), з порушеннями слуху та зору, опорно-рухового апарату, мовлення, з емоційними розладами, у тому числі з раннім дитячим аутизмом, з порушеннями поведінки і діяльності, а також зі складними комплексними порушеннями. До слухачів було донесено психологічні особливості таких дітей та варіанти індивідуального підходу до них у навчанні та вихованні.
Під час останнього модулю освітяни ознайомилися з основними практиками для роботи з такими дітьми та пропрацювали їх. Було проведено різноманітні заняття, які застосовують до дітей з ООП з різними нозологіями, зокрема щодо формування навичок практичного життя, розвитку сенсорного сприйняття, математичних здібностей, навичок читання і письма. Педагоги активно приєднувалися до нових технік, обмінювалися власним досвідом, ставили запитання та мали змогу отримати відповідь–пораду від фахівця. Важливо, що продемонстровані методики можна застосовувати не тільки для роботи з дітьми з ООП, а й для основної групи. Під час практик колеги створювали казки на новий лад та грали в ігри на взаємодію з оточуючими, що дало їм відчути себе в ролі дітей.
Освітяни отримали задоволення від процесу, навчилися працювати із документацією та новими техніками роботи з дітьми з ООП.