Тренінг з медіаграмотності
15 травня у Пристоличному ЦПРПП відбулася зустріч для вчителів гуманітарних дисциплін «Нові грані медіаграмотності й сучасна освіта: компетентнісний підхід». Розмову про нові акценти медіаграмотності провела спікерка Олеся Слижук, кандидат педагогічних наук, доцент, провідний науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України.
У колі обговорення учасників навчально-методичного семінару постали зокрема такі питання: як зорієнтуватися в швидкісному потоці інформації, аби не втратити здатність розмірковувати та не потрапити в тенета фейків і пропаганди, як подолати когнітивне упередження, визначити фрейми та вибратися із болота власних помилок. Особливо жвавим виявилося обговорення питання етапів пізнання (себе) та ефекту Даннінга-Крюгера (як вибратися із «ями відчаю» та вийти на «плато стабільного розвитку»), адже, як свідчить статистика, кожній людині властиве переоцінювання чи недооцінювання своїх здібностей на різних етапах.
Зазначений захід корисний з декількох причин: насамперед для педагогів – як нагода для самоосвіти та самодопомоги, а також для учнів, адже медіаграмотний учитель, поза сумнівом, допоможе у цьому своїм учням, формуючи критичне, логічне та аналітичне мислення. Пам’ятаймо: в епоху відчуженості та панування фабінгу ми, покоління «screen-screen», повинні дбати про медіагігієну та не потрапляти у власну інформаційну бульбашку. Загрози серйозні, тож тут варто віддавати перевагу живому спілкуванню (face to face) та вмикати свою здатність критично мислити й аналізувати.