Навчально-методичний семінар з підвищення учнівської мотивації
29 жовтня у Щасливському академічному ліцеї відбувся захід для педагогічних працівників початкової школи "Інструменти мотивації учнів: 50 способів підвищити внутрішнє бажання вчитися". «Мотиваційна» зустріч об’єднала вчителів початкових класів, асистентів учителів, вихователів ГПД закладів освіти Пристоличної громади – загалом понад 60 освітян, які мали нагоду підвищити свої фахові компетентності.
Спікер заходу Віктор Громовий, заслужений учитель України, освітній експерт, окрім інших вивчає й тему мотиваційної кризи серед учнівства, тож презентував свіженький досвід – напрацювання американського вчителя Ларрі Ферлаццо. Його "Посібник з мотивації учнів…" (2023) став у світі бестселером та джерелом «лайфхаків» для тих, хто справді шукає шляхи поліпшення ситуації. Найважливішими для учасниць були саме практичні аспекти та конкретні рекомендації від педагога-практика щодо формування освітнього середовища, організації мотиваційного менеджменту на рівні класу і школи.
Чотири сфери підтримки внутрішньої мотивації, які потребують уваги педагогів, - автономія, стосунки, компетентність, актуальність. Саме у цю структуру вписується півсотня дієвих інструментів «від Ферлаццо».
50 способів «впливу» на мотивацію учнів – здавалося б, чимало як для однієї навчально-методичної зустрічі, однак, дякуємо доповідачеві, було визначено найвагоміші та найцікавіші з них, як-от: «години генія», «створення місії класу», «створення учнівських лідерських команд», «кола зв’язку», «анонімне опитування», «самооцінювання», «обмін листами», «договірні поєдинки», «мудрий зворотний зв’язок», «сила стосунків», «культура вдячності». (Більше інформації – шукайте за посиланнями https://prystol.cprpp.org.ua/news/1718872278/ ,
https://docs.google.com/presentation/d/1MBEjSiQi3acKHsOdSz1W2jIqrUYhMRxd/edit?usp=drive_web&ouid=101406871198392925933&rtpof=true ). Повправлялися учителі й у складанні для своїх учнів «дошок вибору» (візуальні дисплеї з кількома видами завдань та оцінок за їх виконання).
Як стверджує професорка психології Керол Двек, яку цитували під час зустрічі, «кожен учень може допомогти вам стати кращим учителем». І на підкріплення цього - слова Василя Сухомлинського: «Виховуючи свою дитину, ти виховуєш себе». Тож конкретні кроки, нехай і невеликі, на рівні щоденних шкільних справ, уроків, методів та підходів, залежать від кожного педагога. І добре, якби тут спрацьовував ланцюжок «від мотивації учнів - до мотивації вчителя» і навпаки.