A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Пристоличний центр професійного розвитку педагогічних працівників" Пристоличної сільської ради Бориспільського району Київської області

Предметно-мовне інтегроване навчання: іноземна мова як інструмент для поглиблення знань

Дата: 01.05.2025 15:46
Кількість переглядів: 15

Із початку навчального року Пристоличний ЦПРПП з метою підвищення кваліфікації об’єднав учителів англійської мови у межах українсько-австрійського пролонгованого проєкту. Така ініціатива з використанням міжнародного досвіду успішно виконує свою місію насамперед завдяки зусиллям і професіоналізму його спікерки Наталії Сорокіної, викладачки Інсбруцького університету імені Леопольда і Франца, кандидатки педагогічних наук. Завжди обираючи актуальні та цікаві теми для зустрічей, у рамках Модулю 6 пані Наталія залучила колег до предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL - Content and Language Integrated Learning).

Це один з досить перспективних підходів до навчання, який набуває все більшої популярності в освітніх системах різних країн, сприяє міжкультурному взаєморозумінню та готує учнів до глобалізованого світу. Нині мову розглядають як основний інструмент для отримання якісних знань відповідно до міжнародних вимог. Відтак, постає потреба поглиблювати вивчення термінології та міжпредметних зв'язків. Методика CLIL поєднує вивчення іноземної мови з іншими навчальними предметами (біологією, фізикою, хімією, історією, літературою тощо). Тобто предметні та мовні цілі досягаються одночасно. У цьому контексті іноземна мова виконує роль інструмента, який сприяє глибшому розумінню предметного змісту.

Концепція CLIL передбачає створення на уроках іноземної мови профільно і професійно орієнтованого середовища за рахунок насичення навчального матеріалу актуальною проблематикою, розробки програм і курсів з навчання мови, заснованих на матеріалі конкретного навчального предмета. CLIL сприяє розвитку аудіювання, читання, говоріння та письма, закладає лінгвістичну базу, яку учні зможуть поповнювати та вдосконалювати у майбутньому. Цей підхід покращує когнітивні навички, розвиває критичне мислення, творчий потенціал, підвищує культурну обізнаність.

Використовуючи іноземну мову в реальних ситуаціях, ми стимулюємо учнів до аналізу та розв'язання проблем цією мовою, робимо освітній процес більш цікавим та мотивуючим. До того ж CLIL не потребує додаткових годин навчання і є частиною загальної програми. Він допомагає учням не лише вивчати іноземні мови, але й використовувати їх як потужний інструмент для розширення своїх знань та можливостей.

Під час воркшопу вчителі розглянули особливості підходу CLIL, можливі труднощі, пов’язані з його використанням, та шляхи їх усунення.

Фото без опису

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень