Teacher Activity Group: пролонгований проєкт від Британської ради та МОН України – для вчителів пристоличних ЗЗСО
У Пристоличному ЦПРПП розпочала роботу Група професійної майстерності (Teacher Activity Group – TAG ) для педагогів ЗЗСО громади. Така ініціатива створена в рамках проєкту Британської ради та Міністерства освіти і науки України і має на меті сприяння безперервному розвитку вчителів іноземної мови через очні тренінги, обмін досягненнями та інноваціями в цій освітній галузі. Тематика запланованих зустрічей досить широка: від планування уроку та розвитку компетентностей у різних видах мовленнєвої діяльності до взаємоспостереження, аналізу та самоаналізу уроку, розуміння й оцінювання учнів.
Кожен учитель добре знає сучасні виклики, які постають під час підготовки та проведення освітнього процесу, тож діяльність TAG зосереджуватиметься саме на конкретних педагогічних потребах. Іншими словами, сформовано спільноту вчителів-практиків, які у рамках 6 сесій зможуть співпрацювати, ділитися ідеями та відгуками, проводити спільні обговорення щодо труднощів викладання та їх подолання, виділяти успішні результати та ризики, визначати ефективні стратегії та випробовувати їх на практиці.
Перший такий захід складався з двох блоків. Спершу учасники разом із ведучою – вчителем-методистом Щасливського академліцею Ніною Гарнагою – занурилися в тему ефективного планування уроку. «Чи завжди ви створюєте детальний план заняття, чи, можливо, вважаєте це марнуванням часу?» Думки вчителів розділилися, однак під час дискусії пазли поступово склалися в одну картину: так який же він, план ефективного уроку? Насамперед він передбачає аналіз навчального матеріалу щодо виявлення труднощів; визначення структури уроку, прийомів та форм роботи, «місточків» від одного виду діяльності до іншого; розподіл часу між різними етапами уроку, між кожним видом мовленнєвої діяльності; підготовку засобів навчання тощо. Значну увагу приділили плануванню початкового етапу уроку, а саме – розминці (warming-up), яка покликана налаштувати учнів на роботу, активізувати їхні знання, створити мотивацію для вивчення нової теми і плавний перехід до основного етапу уроку.
Другий блок – від вчителя Щасливського академліцею Надії Щерби – стосувався напрацювань Британської ради у межах проєкту SWITLO #TagTheTag щодо створення безпечного освітнього середовища під час війни. Учителі разом уклали звід правил для класу/педагогічних зустрічей на кшталт цієї, однак основну увагу приділили «гарячій» темі: «Травма та її вплив на учнів, особливості проявів у класі та під час освітнього процесу». Учасники мали можливість висловити особисті спостереження щодо травми, її емоційних та поведінкових проявів в учнів, а також ознайомилися з практичними підходами до створення безпечного і підтримувального освітнього середовища.
Зустріч минула у теплій, невимушеній атмосфері, де кожен учасник та кожна учасниця мали можливість висловити свою позицію та бути почутими. Приємно, що вчителі Групи профмайстерності налаштовані на таке навчання як однодумці, аби у творчій атмосфері і надалі розширювати свою обізнаність та підтримувати розвиток один одного.















